top of page

NÁDECH-VÝDECH 9: Lehni!

Nejmilejší jogíni, Moc vás zdravím hluboce v období srdce a elementu ohně. Cítíte, jak tlak trošku povolil? Možná místo toho přišla únava? A lehké pochyby o vlastní hodnotě? Malá úzkost? KVĚTEN JE OBDOBÍ LÁSKY. K SOBĚ! Meridián srdce, který teď je nejaktuálnější, řídí náš vztah se sebou. Ostatní u toho nemají co dělat nebo jakkoliv se k tomu vyjdřovat. Vztahy s nimi patří jinam, do ochranného obalu srdce. Tedy - náš vztah se sebou je naprosto stejně důležitý, hodnotný a má tak velkou váhu jako všechny naše vztahy s ostatními dohromady. TOTO UVĚDOMĚNÍ MÁM OPRAVDU NEJRADŠI. A pak ještě to druhé, které říkám na lekcích? Meridián srdce, tedy sebe-lásku, sebe-péči, sebe-pochopení, sebe-jistotu, sebe-střednost, tu máme na 1/12 z celého roku. To věru není hodně. V tak krátké chvilce se na sebe a své potřeby zvládne jistě zasoustředit i nejzarytější sebe-mrksač. Fakt. Zkuste to.Navrhuju, že byste třeba zkusili super-jednoduchou věc. SEBEPÉČI V PODOBĚ KVALITNÍHO SPÁNKU. Spát je úplně stejně důležité jako jíst. Odbýváte se i v jídle? Dobře, tak je to stejně důležité jako dýchat. V době spánku se dějí přenádherné věci, které bych shrnula pod INVENTURU, a nepotřebuju k tomu ani Očistí se krev. Stráví se, co jsme do sebe nandali během dne, ať už jídlo nebo zážitky. Nervový systém vypustí, co potřebuje. Metabolity se pomalu stěhují tam, kde se rozloží. Hormony se rozprostřou. Melatonin se vytvoří jenom při kvalitním spánku. Zkrátka, když nespíme dobře, chodíme po světě jako čímdál přeplněnější POPELNICE. Takže, jak vypadá ten sebepečující spánek?

  • Startuje rozhodně ještě než odbije 23:00.

  • 2 hodiny předtím se nekouká na žádnou obrazovku (ne, ani se nečte na mobilu).

  • A taky nejí.

  • Před ulehnutím se vyřeší spory - na to nepotřebujeme nutně komunikačního partnera, existují i meditační techniky, kde to prostě zařvete ve sprše.

  • Můžeme se předtím navonět levandulí, heřmánkem, meduňkou.

  • Probíhá ve tmě, v tichu a ve vyvětrané místnosti.

Proč odpadá spánek jako první věc, když musíme v životě "zabrat"? A hned po něm kvalitní jídlo? No, není nutné moc přemýšlet. My to považujeme historicky za ctnost. Spát se může v hrobě. Raději ubereme sobě než někomu vysvětlovat, že toto je naše hranice a za ni nesmí. OK. Spánek ale nikdy nebyl horší než teď. Takže už tak je příšernej, i když klidně spíme 8 hodin. A naše nervové systémy jsou naprosto k prasknutí. A ten hrob nakonec nemusí být až tak daleko. Nedospaná kamarádka, partnerka, maminka, učitelka, dispečerka, ... udělá tak akorát průšvih. To se fakt nevyplatí naprosto nikomu. Tak. Věnujte sobě a svému tělu aspoň ten spánek. Lehněte si. Pročistěte se. Vypněte se. A svět bude krásnější.


PRAXE Jednoduchá. Zkuste do konce května dodržovat spánkovou hygienu, Z úcty k sobě. Máte maličké děti? Tím líp, večer si udělejte rituál s nimi, poklidný, s hrou, knihou, vůní, masáží, tmou a tichem.


JÓGOVÁ LEKCE Máme na YouTube NOVOU LEKCI , pochopitelně ZDARMA. 10 MINUT NA DOBRÉ RÁNO! I pro začátečníky. Najdete ji TADY. Určitě si nás dejte odebírat, budeme moc rády :)


MOUDRO "Každý večer, když usínám, umírám. A druhý den ráno, když vstávám, jsem znovuzrozený" - Mahatma Gandhi


EXTERNÍ INSPIRACE Dnes posílám jedno krásné povídání z CukrFree podcastu, a určitě tam najdete další krásná zajímavá témata, která můžete poslechnout a zakomponovat do života. TADY


Tak. Já jsem tento týden spala jeden den až do 12. Neptejte se mě, jak se mi to podařilo, protože si myslím, že se to jen tak nezopakuje a není to úplně dobrý nápad. A tak si sebe-lásku doplním i nějak jinak. Moc se na vás těším v online i osobním prostoru. Mějte se nádherně, buďte na sebe hodní, Namasté, Vaše Dani




7 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše

Comments


bottom of page